Praktyczny Problem Solving
Szkolenie z kompleksowego rozwiązywania problemów wraz z prawami autorskimi do użytkowania materiałów o wartości 4650 zł

Powracające problemy?
Problemy które rozwiązujesz okazują się nie istotne i przynoszą mało korzyści?


Nieefektywnych zespołów do radzenia sobie z problemami?
Czy to brzmi znajomo?
Wszystkie te kwestie są bardzo dobrze znane większości organizacji. Każdy kto pracuje lub pracował przy rozwiązywaniu problemów wie, że wszystkie z powyższych zagrożeń są rzeczywiste i trzeba się z nimi zmierzyć, jeśli chcemy „pójść dalej” i rozwiązać problem.
Często większość z tych kwestii można rozwiązać już na początku procesu problem solvingowego… więcej na szkoleniu
Dzięki naszemu szkoleniu nauczysz się jak unikać powyższych problemów i jak dzięki temu wzmocnić swoją pozycję oraz organizację.
Nasze szkolenia są prowadzone przez praktyków, którzy na co dzień zajmują się rozwiązywaniem problemów w organizacjach, prowadzą warsztaty jak i sami się cały czas doszkalają. Dzięki temu możemy zaoferować praktyczną wiedzę a nie suche informacje, które często nie odnoszą się do bieżących realiów.
Podczas naszego szkolenia pokażemy także „tricki” które ułatwią i umilą Ci pracę. Dzięki naszym wskazówkom będziesz mógł między innymi zweryfikować swój tok rozumowania a dzięki temu zdecydować, czy podążasz we właściwym kierunku.

Program szkolenia
Wprowadzenie:
- Określenie celów jakie chcemy osiągnąć podczas szkolenia.
Analizy „pre Problem Solving”:
- Zapoznanie się z metodami/technikami wyboru „problemów” do rozwiązania. W tej części dowiesz się jak wybierać problemy najistotniejsze.
- Matryca Eisenhowera
- Matryca Zysk-Strata
- 80/20
Zespół do spraw Problem Solving:
- budowanie zespołu,
- podział ról i odpowiedzialności – każdy ma jakieś atuty które mogą być kluczowe,
- komunikacja oraz zasady współpracy w zespole,
- planowanie zasobów (określenie jakie mamy ograniczenia).
Proces rozwiązywania problemów
1. Definicja problemu:
Zanim zaczniemy szukać rozwiązania, ważne jest, aby dokładnie zrozumieć naturę problemu. W tej części zapoznamy się z metodami ułatwiającymi nam określenie problemu. Dowiemy się, gdzie jest dany problem a gdzie go prawdopodobnie nie ma.
Używane metody:
- 5W2H (lub 5W1H),
- is / is not.
2. Analiza:
W tej części zajmiemy się analizą przyczyn problemu. Zazwyczaj problemy mają wiele źródeł oraz wpływają na wiele aspektów, dlatego ważne jest, aby zrozumieć wszystkie elementy wpływające i mające wpływ na diagnozowany problem.
Używane metody:
- wykres Ishikawy,
- 5 Why.
3. Generowanie pomysłów:
Skoncentrujemy się na generowaniu jak największej liczby możliwych rozwiązań. Na tym etapie jeszcze ich nie będziemy oceniać – po prostu skupimy się na tworzeniu pomysłów.
Używane metody:
- Burza mózgów (różne warianty),
- Mapa Myśli,
- Odwrócone myślenie – poszukiwanie rozwiązań poprzez prowokację,
- Metoda pytań – kto może wiedzieć?
4. Ocena i wybór rozwiązań:
Przeanalizujemy każde z proponowanych rozwiązań pod kątem ich wykonalności, skuteczności i konsekwencji. Wybierzemy kilka najbardziej obiecujących opcji, a następnie zdecydujemy, które z rozwiązań jest najbardziej odpowiednie dla danego problemu.
Używane metody:
- 80/20,
- Arkusz decyzyjny – ocena i wybór rozwiązania z użyciem priorytetów.
Ważne jest uwzględnienie wszystkich czynników, takich jak dostępne zasoby, koszty i potencjalne ryzyko.
5. Wdrożenie rozwiązania:
6. Ocena, podziękowania dla zespołu oraz monitorowanie i standaryzacja:
W tej części omówimy jeden z ważniejszych kroków procesu rozwiązywania problemów, jest on szczególnie ważny, gdy chcemy utrwalić efekt, jak i zapewnić sobie dobre zaplecze do następnego „Problem solvingu”
7. Dodatek:
Krótki przegląd form przedstawiania naszych analiz, czyli w jakiej formie musimy albo chcemy przedstawiać dane na przykładzie arkuszy:
- A3,
- 8D.
Grupa docelowa
Szkolenie zaprojektowane dla kadry kierowniczej, managerów firm, inżynierów, a także pracowników operacyjnych oraz pracowników działów jakości.
Wiemy, że oprócz wiedzy na najwyższym poziomie pracodawcy oczekują też potwierdzenia zdobytej wiedzy, dlatego każdy uczestnik otrzymuje 2 certyfikaty potwierdzające ukończenie szkolenia (w języku polskim oraz angielskim).



Metody szkolenia:
- Dyskusję opartą o przykłady
- Warsztaty i ćwiczenia praktyczne
- Studium przypadku
- Prezentacje multimedialną
Metody szkolenia:
- Dyskusję opartą o przykłady
- Warsztaty i ćwiczenia praktyczne
- Studium przypadku
- Prezentacje multimedialną
Bonusy dla uczestników

Materiały szkoleniowe
Wszystkie materiały szkoleniowe wraz z pisemną zgodą na użytkowanie wszystkich dostarczonych materiałów o wartości 4200 zł
Infografiki
mini ściągi dla wybranych metod.
wartość: 450 zł
Wartość Bonusów: 4650 zł
Bonusy dla uczestników

Wartość Bonusów: 4650 zł
Materiały szkoleniowe
Wszystkie materiały szkoleniowe wraz z pisemną zgodą na użytkowanie wszystkich dostarczonych materiałów o wartości 4200 zł
Infografiki
mini ściągi dla wybranych metod.
wartość: 450 zł
Informacje dodatkowe
Przy zgłoszeniu większej ilości osób proponujemy atrakcyjne zniżki:
- od 2 do 3 osób: -10%
- od 4 osób: -20%
Do zniżki są upoważnieni wszyscy uczestnicy
Korzyści dla uczestników:
- Poznanie skutecznych metod radzenia sonie z problemami (zawodowymi jak i prywatnymi),
- podniesienie skuteczności w działaniach,
- wzrost własnej wartości.
Czas trwania szkolenia: 2 dni
Szkolenie Online
- Elastyczność czasowa
- Niższe koszty
- Globalna dostępność
- Uczenie się w komfortowym otoczeniu
- Środowisko przyjazne dla introwertyków
Szkolenie otwarte - stacjonarne
- Uczenie się poprzez doświadczenie
- Dostosowanie do stylu nauczania
- Szybka reakcja na trudności
- Tworzenie sieci kontaktów
- Uczenie się w wydzielonym środowisku
- Szybka i bezpośrednia informacja zwrotna
Szkolenia zamknięte
- Personalizacja treści
- Skupienie na problemach branżowych
- Poufność informacji
- Dostosowanie do poziomu wiedzy
- Konkretny wpływ na organizację
- Motywacja do wspólnego rozwoju
Szkolenie Online
- Elastyczność czasowa
- Niższe koszty
- Globalna dostępność
- Uczenie się w komfortowym otoczeniu
- Środowisko przyjazne dla introwertyków
Szkolenie otwarte - stacjonarne
- Uczenie się poprzez doświadczenie
- Dostosowanie do stylu nauczania
- Szybka reakcja na trudności
- Tworzenie sieci kontaktów
- Uczenie się w wydzielonym środowisku
- Szybka i bezpośrednia informacja zwrotna
Szkolenia zamknięte
- Personalizacja treści
- Skupienie na problemach branżowych
- Poufność informacji
- Dostosowanie do poziomu wiedzy
- Konkretny wpływ na organizację
- Motywacja do wspólnego rozwoju