Praktyczny Problem Solving

Szkolenie z kompleksowego rozwiązywania problemów wraz z prawami autorskimi do użytkowania materiałów o wartości 4650 zł

bumerang

Powracające problemy?


Problemy które rozwiązujesz okazują się nie istotne i przynoszą mało korzyści?

kosz
kłutnia


Nieefektywnych zespołów do radzenia sobie z problemami?

Czy to brzmi znajomo?

Wszystkie te kwestie są bardzo dobrze znane większości organizacji. Każdy kto pracuje lub pracował przy rozwiązywaniu problemów wie, że wszystkie z powyższych zagrożeń są rzeczywiste i trzeba się z nimi zmierzyć, jeśli chcemy „pójść dalej” i rozwiązać problem.

Często większość z tych kwestii można rozwiązać już na początku procesu problem solvingowego… więcej na szkoleniu

Dzięki naszemu szkoleniu nauczysz się jak unikać powyższych problemów i jak dzięki temu wzmocnić swoją pozycję oraz organizację.

Nasze szkolenia są prowadzone przez praktyków, którzy na co dzień zajmują się rozwiązywaniem problemów w organizacjach, prowadzą warsztaty jak i sami się cały czas doszkalają. Dzięki temu możemy zaoferować praktyczną wiedzę a nie suche informacje, które często nie odnoszą się do bieżących realiów.

Podczas naszego szkolenia pokażemy także „tricki” które ułatwią i umilą Ci pracę. Dzięki naszym wskazówkom będziesz mógł między innymi zweryfikować swój tok rozumowania a dzięki temu zdecydować, czy podążasz we właściwym kierunku.

Program szkolenia

Wprowadzenie:

  • Określenie celów jakie chcemy osiągnąć podczas szkolenia.

Analizy „pre Problem Solving”:

  • Zapoznanie się z metodami/technikami wyboru „problemów” do rozwiązania. W tej części dowiesz się jak wybierać problemy najistotniejsze.
    • Matryca Eisenhowera
    • Matryca Zysk-Strata
    • 80/20

Zespół do spraw Problem Solving:

  • budowanie zespołu,
  • podział ról i odpowiedzialności – każdy ma jakieś atuty które mogą być kluczowe,
  • komunikacja oraz zasady współpracy w zespole,
  • planowanie zasobów (określenie jakie mamy ograniczenia).

Proces rozwiązywania problemów

1. Definicja problemu:

Zanim zaczniemy szukać rozwiązania, ważne jest, aby dokładnie zrozumieć naturę problemu. W tej części zapoznamy się z metodami ułatwiającymi nam określenie problemu. Dowiemy się, gdzie jest dany problem a gdzie go prawdopodobnie nie ma.

Używane metody: 

  • 5W2H (lub 5W1H),
  • is / is not.

2. Analiza: 

W tej części zajmiemy się analizą przyczyn problemu. Zazwyczaj problemy mają wiele źródeł oraz wpływają na wiele aspektów, dlatego ważne jest, aby zrozumieć wszystkie elementy wpływające i mające wpływ na diagnozowany problem.

Używane metody:

  • wykres Ishikawy,
  • 5 Why.

3. Generowanie pomysłów:

Skoncentrujemy się na generowaniu jak największej liczby możliwych rozwiązań. Na tym etapie jeszcze ich nie będziemy oceniać – po prostu skupimy się na tworzeniu pomysłów.

Używane metody: 

  • Burza mózgów (różne warianty),
  • Mapa Myśli,
  • Odwrócone myślenie – poszukiwanie rozwiązań poprzez prowokację,
  • Metoda pytań – kto może wiedzieć? 

4. Ocena i wybór rozwiązań: 

Przeanalizujemy każde z proponowanych rozwiązań pod kątem ich wykonalności, skuteczności i konsekwencji. Wybierzemy kilka najbardziej obiecujących opcji, a następnie zdecydujemy, które z rozwiązań jest najbardziej odpowiednie dla danego problemu. 

Używane metody: 

  • 80/20,
  • Arkusz decyzyjny – ocena i wybór rozwiązania z użyciem priorytetów.

Ważne jest uwzględnienie wszystkich czynników, takich jak dostępne zasoby, koszty i potencjalne ryzyko.

5. Wdrożenie rozwiązania:

6. Ocena, podziękowania dla zespołu oraz monitorowanie i standaryzacja: 

W tej części omówimy jeden z ważniejszych kroków procesu rozwiązywania problemów, jest on szczególnie ważny, gdy chcemy utrwalić efekt, jak i zapewnić sobie dobre zaplecze do następnego „Problem solvingu”

7. Dodatek:

Krótki przegląd form przedstawiania naszych analiz, czyli w jakiej formie musimy albo chcemy przedstawiać dane na przykładzie arkuszy:

  • A3,
  • 8D.

 

Grupa docelowa

Szkolenie zaprojektowane dla kadry kierowniczej, managerów firm, inżynierów, a także pracowników operacyjnych oraz pracowników działów jakości.

Certyfikaty

 Wiemy, że oprócz wiedzy na najwyższym poziomie pracodawcy oczekują też potwierdzenia zdobytej wiedzy, dlatego każdy uczestnik otrzymuje 2 certyfikaty potwierdzające ukończenie szkolenia (w języku polskim oraz angielskim).

 

Praktyczne rozwiązywanie problemów

Metody szkolenia:

 
Podczas naszych szkoleń korzystamy z wielu metod. Chcąc ułatwić naszym słuchaczom przyswajanie wiedzy stosujemy m.in:
 

Metody szkolenia:

 
Podczas naszych szkoleń korzystamy z wielu metod. Chcąc ułatwić naszym słuchaczom przyswajanie wiedzy stosujemy m.in:
 

Bonusy dla uczestników

bonus

Materiały szkoleniowe

Wszystkie materiały szkoleniowe wraz z pisemną zgodą na użytkowanie wszystkich dostarczonych materiałów o wartości 4200 zł

Infografiki

mini ściągi dla wybranych metod.

wartość: 450 zł


Wartość Bonusów: 4650 zł

Bonusy dla uczestników

bonus


Wartość Bonusów: 4650 zł

Materiały szkoleniowe

Wszystkie materiały szkoleniowe wraz z pisemną zgodą na użytkowanie wszystkich dostarczonych materiałów o wartości 4200 zł

Infografiki

mini ściągi dla wybranych metod.

wartość: 450 zł

Informacje dodatkowe

Przy zgłoszeniu większej ilości osób proponujemy atrakcyjne zniżki:

  • od 2 do 3 osób: -10%
  • od 4 osób: -20%

Do zniżki są upoważnieni wszyscy uczestnicy

Korzyści dla uczestników:

  • Poznanie skutecznych metod radzenia sonie z problemami (zawodowymi jak i prywatnymi),
  • podniesienie skuteczności w działaniach,
  • wzrost własnej wartości.

 

Czas trwania szkolenia: 2 dni

Szkolenie Online

1390 / netto
  • Elastyczność czasowa
  • Niższe koszty
  • Globalna dostępność
  • Uczenie się w komfortowym otoczeniu
  • Środowisko przyjazne dla introwertyków

Szkolenie otwarte - stacjonarne

1750 / netto
  • Uczenie się poprzez doświadczenie
  • Dostosowanie do stylu nauczania
  • Szybka reakcja na trudności
  • Tworzenie sieci kontaktów
  • Uczenie się w wydzielonym środowisku
  • Szybka i bezpośrednia informacja zwrotna

Szkolenia zamknięte

3600 / netto (dzień)
  • Personalizacja treści
  • Skupienie na problemach branżowych
  • Poufność informacji
  • Dostosowanie do poziomu wiedzy
  • Konkretny wpływ na organizację
  • Motywacja do wspólnego rozwoju

Szkolenie Online

1390 / netto
  • Elastyczność czasowa
  • Niższe koszty
  • Globalna dostępność
  • Uczenie się w komfortowym otoczeniu
  • Środowisko przyjazne dla introwertyków

Szkolenie otwarte - stacjonarne

1750 / netto
  • Uczenie się poprzez doświadczenie
  • Dostosowanie do stylu nauczania
  • Szybka reakcja na trudności
  • Tworzenie sieci kontaktów
  • Uczenie się w wydzielonym środowisku
  • Szybka i bezpośrednia informacja zwrotna

Szkolenia zamknięte

3600 / netto (dzień)
  • Personalizacja treści
  • Skupienie na problemach branżowych
  • Poufność informacji
  • Dostosowanie do poziomu wiedzy
  • Konkretny wpływ na organizację
  • Motywacja do wspólnego rozwoju